Українська Русский English
Відпочинок в УкраїніСтатті для туристів

Громадський транспорт в Німеччині

2019-03-16 | переглядів: 231

Загальна інформація

Громадський транспорт в Німеччині з розвитку стоїть на першому місці в Європі. Навіть в самому невеликому німецькому місті налагоджено регулярне автобусне сполучення, а більш великі населені пункти мають різнобічну систему наземного і підземного громадського транспорту, що дозволяє вільно переміщатися, не користуючись автомобілем або таксі.

Схеми маршрутів і розкладу громадського транспорту в містах Німеччини можна безкоштовно отримати в туристичних офісах або завантажити на сайті місцевого транзитного агентства. Їх також часто включають в місцеві друковані путівники.

міські автобуси

Автобуси (Omnibus) є найпоширенішим видом громадського транспорту в німецьких містах. Автобусні зупинки в Німеччині позначені зеленим символом «H» (Haltestelle) і можуть бути обладнані спеціальним табло, що показує час прибуття маршрутів в реальному часі. Інтервал руху автобусів може скорочуватися в «години пік» і збільшуватися рано вранці та пізно ввечері.

У багатьох містах Німеччини існують нічні рейси автобусів. У центральних містах багатьох німецьких регіонів по історичному центру прокладені маршрути «туристичних» автобусів, що охоплюють найцікавіші пам'ятки.

трамваї

Трамвайні колії (Trambahn) прокладені в більшості великих і середніх міст Німеччини. Особливо розгалуженою системою трамвайного сполучення мають населені пункти в східних регіонах країни і в Баварії. У деяких німецьких містах трамвайні колії в історичному центрі можуть проходити під землею.

Трамваї в Німеччині ходять строго за розкладом, з інтервалом приблизно в 20-30 хвилин. Зупинки трамваїв, також як і автобусні, позначені знаком із зеленою літерою «H» і обладнані табло, що показує час очікування кожного маршруту.

Міські залізниці

Багато великих і розвинені міста Німеччини (Берлін, Гамбург, Ганновер, Кельн) мають схожі за назвою та призначенням системами легких міських і приміських електричок, одна з яких носить назву S-Bahn, а інша - Stadtbahn.

S-Bahn функціонує на основі залізничних колій (під управлінням компаніїї Deutsche Bahn), як наземний варіант метро, ​​має можливе продовження в передмістях і найближчих містах. Stadtbahn створений на основі трамвайних колій, як більш швидкісного заступника трамвайних маршрутів, що обслуговує центр міста і навколишні його райони. Деякі ділянки траси міських електричок, також як в метро, ​​проходять під землею.

На відміну від метро, ​​вагони міських електричок різних маршрутів можуть прибувати на один і той же перон, а головною відмінністю від приміських регіональних поїздів є набагато меншу відстань між зупинками. Потяги Stadtbahn отримують право переважного руху по трамвайних коліях, що значно скорочує час у дорозі.

Назви маршрутів Stadtbahn починаються з літери «U», S-Bahn - з букви «S» і висвічуються на табло на початку вагонів і на інформаційному табло станції. Платформи поїздів S-Bahn обізнаються знаками з літерою «S», а Stadtbahn - знаками з літерою «U» з доданою написом «Stadtbahn».

Двері в вагонах німецьких потягів не відкриваються автоматично на зупинці - для цього треба натиснути розташовану на них спеціальну кнопку, після того, як та подсветится зеленим.

метро

Найбільші німецькі міста мають власні лінії підземного метро (U-Bahn або Untergrundbahn), що проходять в основному по центральних районах. Метрополітен (спільно з міськими електричками) в таких містах, як Берлін і Мюнхен складає основу системи громадського транспорту.

Вхід в метро в Німеччині позначений знаком з буквою «U».

Інші види громадського транспорту

У різних регіонах Німеччини зустрічаються також наступні види громадського транспорту:

Zahnradbahn - зубчасті залізні дороги, що використовуються в високогірних районах країни

Seilbahn - канатні дороги або фунікулери

Schwebebahn - підвісні залізниці, найстаріша з яких розташована в Дрездені

H-Bahn / Hochbahn - монорейкові надземні поїзди

R-Bahn - приміські регіональні електрички

Квитки і ціни

У кожному місті чи районі Німеччини системою громадського транспорту керують регіональні транспортні оператори або «тарифні союзи» (Verkehrsverbund), які регулюють тарифи і ціни на проїзд.

Тарифи на послуги громадського транспорту в Німеччині базуються на зональної системі. Регіони країни розділені на тарифні зони (Tarifzonen) зазвичай групуються навколо великих населених пунктів.

Проїзд на громадському транспорті в Німеччині оплачується за системою - «один квиток - одна зона». Тобто існує єдиний для всіх видів транспорту квиток (різних типів), який діє в межах однієї зони. Перетинаючи кожну з тарифних зон, потрібно купувати новий квиток, або квиток, який діє відразу в декількох зонах (більш вигідний варіант, при регулярних поїздках).

В цілому, поїздка на малі і середні відстані в містах Німеччини обійдеться в 1-4 €.

Де купити квитки

 Квитки і проїзні на громадський транспорт в Німеччині можна придбати:

В офісі або на сайті регіонального транспортного оператора (наприклад - берлінської компанії BVG)

У квиткових автоматах, встановлених на більшості зупинок і платформ (оплата готівкою і німецької банківською картою)

У квиткових автоматах, встановлених всередині транспорту (оплата тільки німецької банківською картою)

Безпосередньо у водія (автобус, трамвай), його вартість залежить від кінцевої точки подорожі

У касах метро

Квиткові автомати зазвичай забезпечені докладною інструкцією, однак, є і машини старого зразка, де весь функціонал тільки на німецькому. Важливими пунктами заповнюється «меню» автомата є: тип квитка, чотиризначний код «пункту призначення» (Fahrziel), і вікова категорія пасажира - «дорослий» (Erwachsene) або «дитина» (Kind).

Щоб не розбиратися в плутаних налаштуваннях автоматичної каси, можна

попросити придбати денний квиток знаходиться по сусідству з автоматом

німця, звернувшись до нього з фразою по-англійськи: «Please, can you buy me a ticket for a day».

Квитки починають діяти з моменту компостування в спеціальних апаратах (Entwerter), встановлених на вході в транспортний засіб (автобус, трамвай) або на станцію (метро), без цього квиток вважається не дійсним. Квиток, куплений безпосередньо у водія компостувати не треба. Проїзні квитки демонструються водієві на вході, а прокомпостувати квитки можуть перевірити контролери (Fahrkartenkontrolleur) безпосередньо в транспорті. Штраф за безквитковий проїзд в Німеччині - 30-50 €.

При ранньому бронюванні вартість квитків може істотно знижуватися.

типи квитків

Всі квитки і на громадський транспорт в Німеччині діляться на кілька основних типів:

Одноразовий - звичайний квиток (Einzelfahrausweis), що дозволяє користуватися всіма видами громадського транспорту протягом 2 годин (в межах 1 зони). Найдешевші одноразові квитки - Kurzstreckekarte розраховані на проїзд на незначні відстані (4 найближчих зупинки для автобуса, трамвая або 1 зупинка для поїзда).

Груповий квиток - мульти-квитком (Mehrfahrtenkarte, Streifenkarte) можуть користуватися 3-10 пасажирів 1 раз протягом 1 години. Існує груповий квиток на цілий день, розрахований на 5 осіб.

Квиток на 1 день - денний квиток (Tageskarte) діє в межах однієї зони, до 4 години ранку наступного дня.

Квиток на 1 тиждень - діє протягом календарного тижня, до 4 години ранку першого дня наступного тижня.

Квиток на 1 місяць - діє протягом календарного місяця, до 12:00 першого дня наступного місяця. Іншим видом місячного квитка є транспортний абонемент, який можна придбати в офісі регіонального транспортного оператора.

Річний квиток - дійсний для проїзду 1 дорослого або 3 дітей. Він підходить для тривалого перебування в країні.

Вартість дитячих квитків (до 13 років) в Німеччині значно нижче дорослою. Дошкільнята їздять безкоштовно. Студенти в Німеччині мають можливість придбати особливий квиток на 6 місяців, за вартістю звичайного місячного квитка.

проїзні квитки

Для оплати проїзду в громадському транспорті Німеччини підходять як міжнародні (Eurail Pass, InterRail для поїздів S-Bahn), так і національні (WelcomeCard, CityTourCard) проїзні квитки, що дозволяють значно заощадити при регулярних поїздках.

http: //www.arrivo.ru