Українська Русский English
Відпочинок в УкраїніСтатті для туристів

Нова редакція ліцензійних умов

2018-11-15 | переглядів: 196

Проект змін до ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності додасть роботи постачальникам турпослуг. Наприклад, їм доведеться оперативно розміщувати на сайті інформацію про затримку рейсів і відправляти ці відомості на електронну адресу органу ліцензування. А також публікувати і протягом двох років зберігати на сайті інформацію про своїх турагентів-партнерах (в тому числі про наявність у них фингарантии, про кількість договорів на туробслуговування і вказівці країни тимчасового перебування туристів, відправлених за цими договорами). Є в проекті і давній дискусійний пункт про наявність в штаті мінімум 30% співробітників зі стажем роботи в туризмі більше трьох років або з вищою освітою в сфері туризму. Серед інших умов - необхідність оновлення туроператорської фингарантии на наступний робочий день після здійснення гарантійної виплати. Документ опублікований на сайті Мінекономрозвитку і торгівлі.

Практично всі пункти турбізнес зустрів критикою. "Опублікувати список турагентів, з якими ми працюємо - не проблема. Питання в тому, як підрахувати кількість договорів на туробслуговування, їх адже укладаємо не ми, а турагентства з туристами", - дивується виконавчий директор Join UP! Дмитро Сероухов. За його словами, зобов'язати партнерів надавати таку інформацію вкрай складно, тому що це має на увазі розкриття обсягів продажів кожної турфірми. "Чи маємо ми на це право? І чи зацікавлені в цьому самі турагентства?", - задається питанням Дмитро Сероухов.

Немає ясності і за агентськими фінгарантій. "Про переоформлення фингарантии інформує в кращому випадку 5% агентств", - констатує директор Delicious Travel Олена Рудик. І вплинути на ситуацію, на її думку, теж непросто. Звичайно, можна комусь доручити перевірити кожне агентство, але на це може піти багато часу, особливо якщо туроператор співпрацює з сотнями або тисячами турфірм. "А вимога оновлювати фингарантии туроператорів після здійснення виплат по ним - взагалі якийсь сюр. Адже загальновідомо, що такий принцип компенсацій не працює", - додає свою порцію критики директор "Аполло-тур" Андрій Демура. Він вважає, що цей механізм давно пора радикально оновити - для можливості реального отримання компенсацій в разі невиконання туроператором своїх зобов'язань.

Подив викликають і інші вимоги. Співрозмовники нагадують, що абсолютно незрозуміло, навіщо туроператорам надавати регулятору дані про затримки рейсів (в умовах навіть немає поділу на регулярні та чартерні рейси) - цю статистику треба запитувати у перевізників. Дивно виглядає і вимога профільної освіти та стажу роботи - як показує історія турбізнесу, це аж ніяк не гарантія процвітання компанії. "Список явно надлишковий, таких вимог до туроператорів немає ніде в світі. Я вважаю, що держава повинна впровадити ефективний механізм гарантій. Все інше - внутрішня справа самих туроператорів", - говорить директор "Пегас туристик" Дмитро Карякін.

Втім, є думка, що доповнення в ліцензійні умови - результат спроби провести зміни в туристичному законодавстві. "Це найбільш простий шлях пролобіювати потрібні зміни - не через законопроект про туризм, який невідомо коли будуть розглядати, а за допомогою постанови Кабміну. ​​А заодно і прибрати з реєстру туроператорів, які не виконали ліцензійні умови", - припускає директор Dream Travel Ольга Михайличенко.